Tiedote - Peliasut 2022

30.4.2020

Seuran hallitus on kokouksessaan päättänyt seuran uusiksi peliasujen väreiksi mustan ja valkoisen. Päätöksen taustalla on seuran halu erottautua Pohjois-Suomen alueella selkeämmin kilpailijoistaan, sekä halu rakentaa seuraan selkeää omaa identiteettiä ja toimintakulttuuria.

Seuran joukkueet voivat siirtyä uusien peliasujen käyttöön halutessaan heti, mutta kuitenkin viimeistään kaudelle 2022 (alkaen 1.11.2021) täydessä laajuudessaan. Mikäli joukkue tilaa uusia asuja koko joukkueelle, on joukkueiden velvollisuus on hankkia tuotteet uusilla väreillä heti. Lisäksi uudet aloittavat joukkueet varustetaan heti uusilla peliasuilla.

Joukkueet voivat niin päättäessään jatkaa nykyisillä (sininen ja turkoosi) peliasuilla kauden 2021 loppuun (31.10.2021), jonka jälkeen sininen peliasu tulee siirtymään seuran viralliseksi harjoitusasuksi. Seura linjaa myös, ettei joukkueiden tule käyttää uusia peliasuja harjoituksissa, vaan peliasuja käytetään ainoastaan pelitoiminnassa ja harjoitusasuina toimii sininen harjoitusasu. Joukkueenjohtajien tulee ohjeistaa pelaajiaan tästä käytännöstä.

Joukkueen yhteisissä tapahtumissa harjoitusten ulkopuolella (turnauksissa, pelimatkoilla, yms.) käytetään joukkueen yhdessä päättämää yhtenäistä edustusasua, joka koostuu sinisestä yläosasta ja mustasta alaosasta.

Tarkemmat tiedot uusista peliasuista löytyy liitteestä PELIASUT_OHF2022.

Mika Meriläinen

Puheenjohtaja, Oulun Harrastefutis ry.